Přednáška 2023 - Využití umělé inteligence v praxi
E-mailing

Přednáška 2023 - Využití umělé inteligence v praxi

Málokteré slovo se letos v médiích objevilo tolikrát, jako zkratka AI. Artificial intelligence - umělá inteligence, budí rozruch v mnoha odvětvích. To, zda v pozitivním nebo negativním směru záleží vždy na konkrétním autorovi. My můžeme říct, že dle vašich hodnocení vyvolala přednáška Jana Baštýře z Targito ohlasy veskrze pozitivní.

Honza se ve své přednášce zabýval vývojem umělé inteligence ve vztahu k e-mailingu. A na závěr své prezentace všem vyrazil dech tím, jak jeho tým již zvládl umělou inteligenci ovládnout. CDP platforma Targito už nyní dokáže za pomocí umělé inteligence vygenerovat draft newsletteru připravený k odeslání zcela sama. Tedy, na základě kombinace všech dat, která v sobě platforma sdružuje.

Využití umělé v praxi je první z videí se záznamem přednášky z prvního ročníku konference Send Summit, které pouštíme do světa.

Pusťte si přednášku

Co si z přednášky odnést?

1) Generativní AI představuje změnu ve způsobu práce pro většinu profesí.

2) Ačkoliv stále není dokonalá, dokáže již nyní zásadně šetřit čas.

3) O generativní AI můžete přemýšlet jako o armádě „průměrných“ juniorů.

4) Kdo umí připravit kvalitní zadání lidem, pravděpodobně shledá generativní AI užitečnou.  

5) Adopce je důležitá, chce to nezaspat a jít s dobou.

ALE…

6) Nepodléhejte FOMO efektu a dávejte pozor kam (a komu) dáváte svoje data.

Zajímá vás, co je možné s generativní AI dělat již dnes v marketingu? přečtěte si více v článku od Targito>>

Jak to vidí dnes?

Na konferenci Honza zmiňoval, že Targito AI generátor newsletterů je zatím ve fázi POC (proof of concept) a čeká tak, zda se ověří jeho využitelnost v praxi. Od konference uběhly už více než tři měsíce a tak nás zajímalo, co se od té doby změnilo.

Honzo, kam se Targito AI generátor od Send Summitu posunul? Využívá ho už ZOOT ve své běžné praxi?

Ano, a nejen ZOOT. Jak jsme na Send Summitu slíbili, generování e-mailu jsme postupně zpřístupňujeme i dalším klientům. Osobně pro mě bylo velice zajímavé pozorovat, jak se AI poradí s jinými obory a především jinou strukturou dat.

A jak to dopadlo? Byl nakonec fashion segment jednodušší nebo je umělé inteligenci obor jedno?

Úplně skvěle. V základu si naše AI poradilo zatím s jakýmkoliv oborem, od zdravotnictví přes domácnost, až po zboží zaměřené na odborníky. Tudíž naše práce nyní spočívá ve vylepšování a rozšiřování možností.

Půjde tedy AI generátor do praxe ve velkém?

Asi nejdůležitější zpráva je, že praxe zatím potvrdila hypotézu, kterou jsem již zmiňoval na SendSummitu - jakmile jste schopni inteligentně AI poskytovat know-how pro správné rozhodování, což jsou v tomto případě dobře strukturovaná a předpřipravená data a datové signály, AI je schopno velice dobře připravit vcelku použitelný základ newsletteru. Ten následně vyžaduje už minimum práce na dolazení a může jít do světa. Na tuhle úsporu času samozřejmě klienti slyší, takže očekáváme, že generátor brzy začnou využívat v hojné míře.

O autorovi

Zuzka stojí za druhým ročníkem konference Send Summit i myšlenkou jeho oborové specializace. Její doménou je obsahový marketing pro e-commerce a B2B firmy. Nicméně její celoživotní láskou je interiérový design, takže si vydobyla, abychom začali tímto tématem.