Málokteré slovo se letos v médiích objevilo tolikrát, jako zkratka AI. Artificial intelligence - umělá inteligence, budí rozruch v mnoha odvětvích. To, zda v pozitivním nebo negativním směru záleží vždy na konkrétním autorovi. My můžeme říct, že dle vašich hodnocení vyvolala přednáška Jana Baštýře z Targito ohlasy veskrze pozitivní.
Honza se ve své přednášce zabýval vývojem umělé inteligence ve vztahu k e-mailingu. A na závěr své prezentace všem vyrazil dech tím, jak jeho tým již zvládl umělou inteligenci ovládnout. CDP platforma Targito už nyní dokáže za pomocí umělé inteligence vygenerovat draft newsletteru připravený k odeslání zcela sama. Tedy, na základě kombinace všech dat, která v sobě platforma sdružuje.
Využití umělé v praxi je první z videí se záznamem přednášky z prvního ročníku konference Send Summit, které pouštíme do světa.
1) Generativní AI představuje změnu ve způsobu práce pro většinu profesí.
2) Ačkoliv stále není dokonalá, dokáže již nyní zásadně šetřit čas.
3) O generativní AI můžete přemýšlet jako o armádě „průměrných“ juniorů.
4) Kdo umí připravit kvalitní zadání lidem, pravděpodobně shledá generativní AI užitečnou.
5) Adopce je důležitá, chce to nezaspat a jít s dobou.
ALE…
6) Nepodléhejte FOMO efektu a dávejte pozor kam (a komu) dáváte svoje data.
Zajímá vás, co je možné s generativní AI dělat již dnes v marketingu? přečtěte si více v článku od Targito>>
Na konferenci Honza zmiňoval, že Targito AI generátor newsletterů je zatím ve fázi POC (proof of concept) a čeká tak, zda se ověří jeho využitelnost v praxi. Od konference uběhly už více než tři měsíce a tak nás zajímalo, co se od té doby změnilo.
Honzo, kam se Targito AI generátor od Send Summitu posunul? Využívá ho už ZOOT ve své běžné praxi?
Ano, a nejen ZOOT. Jak jsme na Send Summitu slíbili, generování e-mailu jsme postupně zpřístupňujeme i dalším klientům. Osobně pro mě bylo velice zajímavé pozorovat, jak se AI poradí s jinými obory a především jinou strukturou dat.
A jak to dopadlo? Byl nakonec fashion segment jednodušší nebo je umělé inteligenci obor jedno?
Úplně skvěle. V základu si naše AI poradilo zatím s jakýmkoliv oborem, od zdravotnictví přes domácnost, až po zboží zaměřené na odborníky. Tudíž naše práce nyní spočívá ve vylepšování a rozšiřování možností.
Půjde tedy AI generátor do praxe ve velkém?
Asi nejdůležitější zpráva je, že praxe zatím potvrdila hypotézu, kterou jsem již zmiňoval na SendSummitu - jakmile jste schopni inteligentně AI poskytovat know-how pro správné rozhodování, což jsou v tomto případě dobře strukturovaná a předpřipravená data a datové signály, AI je schopno velice dobře připravit vcelku použitelný základ newsletteru. Ten následně vyžaduje už minimum práce na dolazení a může jít do světa. Na tuhle úsporu času samozřejmě klienti slyší, takže očekáváme, že generátor brzy začnou využívat v hojné míře.