Martin Štěpaník: Send Summit konečně ukáže, jak prakticky využít data v marketingu. A catering bude taky super!
Rozhovory

Martin Štěpaník: Send Summit konečně ukáže, jak prakticky využít data v marketingu. A catering bude taky super!

V dnešním rozhovoru jsme vyzpovídali Martina Štěpaníka, CEO Targito, který je jednou z hlavních postav stojících za vznikem konference Send Summit. Potřebuje vůbec Česko další marketingovou konferenci? A na jakou přednášku se Martin těší nejvíc? Vyzpovídala ho Zuzana Dobšíčková.

Martine, představ nám myšlenku konference Send Summit. Proč akce vznikla?

Původně jsme chtěli udělat sérii přednášek, na kterých bychom ukázali šíři možností jak řešit komunikaci se zákazníkem na základě znalostí dat. Chtěli jsme mít prostor ukázat detailní scénáře kampaní, třeba i méně obvyklé.  Dalším důvodem byla potřeba projít různá úskalí segmentace, abychom z dat jasně vyčetli, jakým stylem komunikovat s jakou zákaznickou skupinou.

Ale došlo nám, že bude lepší vše spojit do jednoho balíčku v průběhu jednoho dne. Aby si všichni odnesli kompletní informaci. V rámci konference chceme spojit jak technickou linku dat, tak měkčí komunikačně-marketingovou linii. Abychom ve výsledku měli přesně to, co pak v praxi každý markeťák potřebuje. Rozhodnout se na základě dat pro exekuci kampaně, která se bude zákazníkům líbit.

Můžeme říct, v čem má Send Summit ambici být jiný než další marketingové konference, které v Česku máme už roky zavedené?

Chceme být primárně hodně praktičtí, nebavit se o tématech jen v teoretické rovině. Chtěli bychom ukázat, jak využít znalosti zákazníků v konkrétních kampaních, scénářích nebo i při tvorbě segmentu. Každý přednášející také svůj příspěvek zakončí shrnutím konkrétních kroků, které může návštěvník akce hned druhý den aplikovat ve svém projektu.

Sami se často různých akcí zúčastníme jako návštěvníci, stejně tak naši klienti. Vždy se shodneme na tom, že i když nás nějaká myšlenka na akci nadchne, máme problém s tím, že to nadšení a chuť ke změně už nesdílí žádný z našich kolegů, a tím pádem se nikdo do změny nehrne. Jednoduše proto, že na akci nebyl. A proto jsme se také rozhodli připravit zvýhodněné balíčky vstupenek, pokud se rozhodnete přijít i s kolegou. Můžete si z programu vybrat, kdo půjde na přednášku a kdo na praktický workshop a společně pak podniknout akční kroky ke změně retenčního marketingu.

Proč bys na konferenci Send Summit šel ty sám?

Samozřejmě primárně kvůli skvělému cateringu a zajímavým lidem, se kterými si můžu na coffee breaku vyměňovat zkušenosti. 😊 Ne, vážně… Těším se na to, že uslyším zkušenosti lidí z velkých projektů např. od agentury Kindred, které mají na kampaně rozpočet a personální kapacity na to, aby dělali segmentaci do nejmenších detailů. Dataři nám ukáží, jaké parametry je při segmentaci možné použít a jak je vhodně kombinovat. Seznam.cz a Sherpas Tech zase budou mluvit o tom, na co si dát pozor v e-mailovém kanálu. Martin Halama z Mailocatoru má velmi zajímavou přednáškou o možnostech akvizičních strategiích. No a každopádně se těším na případové studie od velkých hráčů české e-commerce, Knih Dobrovský a ZOOT, kteří budou mluvit o tom, co jim personalizovaná komunikace přináší.

Hodně zvědavý jsem na to, s čím přijdou zahraniční spíkři. Ti budou mluvit o nastupujících trendech a díky tomu se budu moci zamyslet i nad tím, co to do budoucna udělá s komunikací našich klientů. Jedna z přednášek se bude věnovat například komunikaci prostřednictvím WhatsApp, která je v zahraničí už hojně využívaná. Tak se těším, jak si na dalším ročníku budeme moc zhodnotit, kdo se WhatsAppu v Česku úspěšně chytil jako první.

Pro koho je konference Send Summit určená? Existuje nějaký ideální návštěvník?

Upřímně musím přiznat, že v první řadě jsme Send Summit koncipovali jako akci sami pro sebe. Abychom si i jako specialisti mohli odnést nějaké novinky a postřehy, které bychom mohli druhý den aplikovat do praxe. Nicméně akce je rozhodně určena pro všechny, kdo chtějí se zákazníky komunikovat takovým způsobem, aby to zákazníci ocenili. Témata se hodí pro marketingové a e-mailové specialisty, ale i pro manažery a vlastníky firem, kteří chtějí do svých projektů vnést nový vítr a v dnešní nelehké době optimálním způsobem vytěžit příležitosti, které leží v retenci.

Jak my sami, tak i naši klienti můžeme podepsat, že oblast komunikace na základě znalosti zákazníků se potýká s nedostatkem kvalifikovaných lidí. Pokud přemýšlíte, kterým směrem se v marketingu vydat, může být Send Summit dobrým odrazovým můstkem. V rámci akce chceme propojovat lidi a firmy, takže tu během coffee breaku můžete narazit i na svoji novou práci.

Můžeš prozradit, jaké firmy budeme moci u té kávy potkat?

Zájem o konferenci je opravdu velký. V tuhle chvíli můžu prozradit, že se potkáme se zástupci firem jako je Alza, Sportisimo, Kooperativa, Heureka, Mountfield a další. O zajímavá setkání nad chlebíčkem tedy rozhodně nebude nouze!

Send Summit nebude jenom o tom, jaké e-maily posílat zákazníkům, ale ukáže, jak využít v rámci cílené komunikace i další kanály, jak je mezi sebou zkombinovat a jak v nich nadesignovat jednotlivé kroky. Je to něco, co zajímá i vás? Rádi se potkáme! Martina potkáte nejenom u stánku Targito. Zastavte ho a řekněte mu, zda Send Summit plní, co slíbil. Rádi si vyslechneme zpětnou vazbu, ať může být další ročník zase o trochu lepší. Lístky pro sebe i kolegu seženete tady.

O autorovi